16 stycznia 2015

FnW - Joanna (2013)

   Niestety, na żądanie Wajda Studio, pliki z filmem Joanna zostały usunięte z serwisu FileFactory i chomikuj.pl. Nie usunąłem ich ja tylko administratorzy wspomnianych serwisów. 
   Na postawę Wajda Studio brak mi słów. Film, który wg Filmwebu prapremierę miał już w 2012 r. (link), który pokazywany był na nielicznych festiwalach, nie wszedł do dystrybucji kinowej - nawet studyjnej i tak naprawdę był filmem niszowym, nagle po oscarowej nominacji stał się sztandarowym dziełem Wajda Studio. Żenada, a 'psy ogrodnika' to najłagodniejsze określenie jakie ciśnie mi się na usta w stosunku do wyżej wspomnianego studia.
   Nie jestem piratem i nie chcę się kopać z koniem, więc filmu tu nie będzie.
   Zainteresowanych filmem zapraszam na priv.

Wczorajsza oscarowa nominacja dla Joanny kompletnie mnie zaskoczyła. Film jest oczywiście wart tej nominacji, ale jest już dość stary (2013), stąd to zaskoczenie. Mimo tego, gdy usłyszałem, że Joanna nominację zdobyła postanowiłem sięgnąć do swojego archiwum i udostępnić film czytelnikom bloga.
   Joanna to dokumentalny film w reżyserii Anety Kopacz ukazujący fragmenty życia Joanny 'Chustki' Sałygi. 'Chustka' znana była m.in. z kampanii Fundacji Rak'n'roll 'Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi'.
   Przez ponad dwa lata, czasem dzień po dniu, opisywała na blogu swoją walkę z rakiem. Któregoś dnia, jak umrę, kruca bomba, przysięgam! Będę straszyć! Zepsuję krany, żeby wiecznie ciurkały po kropelce, spalę twarde dyski komputerów i zgubię telefony komórkowe, powydłubuję misiom i lalkom oczka, a samochodzikom - koła. – tak brzmi fragment jednego z jej wpisów.
   Na stronie Fundacji Rak'n'roll napisała kiedyś: Mam na imię Joanna, mam 35 lat. (…) Jestem szczęśliwa, że zachorowałam. Przede wszystkim, dzięki rakowi zrozumiałam, że niewiele jest spraw wartych martwienia się. (…) Moje życie jest całkowicie inne niż przed zachorowaniem. Łatwo się męczę, potrzebuję w ciągu dnia zdrzemnąć się, muszę często jeść i bardzo uważać na to, co jem. Muszę dbać o siebie, chodzić na badania kontrolne. Ale są to nieprzeszkadzające drobiazgi, najważniejsze przecież, że żyję!
   Niestety, Joanna zmarła 29 października 2012 r. Blog Joanny cały czas jest dostępny pod adresem: http://chustka.blogspot.com/, a tutaj można przeczytać recenzję jej książki.

   I jeszcze krótki opis filmu z Filmwebu: Joanna smakuje każdą chwilę, pomimo że zdiagnozowano u niej poważną chorobę. Swojemu synkowi obiecała, że zrobi wszystko, aby być z nim jak najdłużej. Nie poddaje się. Dla Jasia prowadzi blog, w którym opisuje ich codzienność – prosto i trafnie. Sam blog staje się dla wielu czytelników inspiracją do uważnego i szczęśliwego życia. Film ukazuje fragmenty z życia Joanny, jej męża Piotra i synka Jasia. Rozgrywany w dyskretnych obserwacjach, nastrojowy, często zabawny. Prosty, zmysłowy, o przyglądaniu się życiu, i o miłości.

Zapraszam na seans...

Jeśli chcesz ściągnąć film, kliknij na jeden z buttonów poniżej. 
Jeśli nie wiesz dlaczego masz to zrobić, kliknij tutaj.

Bardzo proszę o nierozpowszechnianie filmów i linków do filmów z tego bloga. Udostępniam je tu i tylko tu. Jeśli będę chciał zrobić to gdzie indziej to uwierzcie mi - sam dam radę.

DOWNLOAD:








1 komentarz:

Powered by Jasper Roberts Consulting - Widget