8 maja 2015

FnW - Fasandræberne (Czwarta osoba dramatu, The Absent One)


   Dzisiejszy Film na Weekend to duński thriller kryminalny z 2014 roku pt.: Fasandræberne (The Absent One). Film na język polski przetłumaczyłem już jakoś w połowie stycznia (Gee świadkiem ;)) i wtedy też (po konsultacjach - również z Gee) nadałem mu polski tytuł - Czwarta osoba dramatu. Film odłożyłem na odpowiednią półkę na dysku i szczerze mówiąc o nim zapomniałem. Może dlatego, że nie porwał mnie jakoś specjalnie, chociaż produkcja nie jest taka zła. O filmie przypomniałem sobie dwa dni temu gdy przypadkowo trafiłem na Filmwebie na tytuł Zabójcy bażantów. Jakież było moje zdziwienie gdy odkryłem, że to właśnie rzeczony Fasandræberne. Nie wiem skąd ten polski tytuł, bo film - jeżeli dobrze pamiętam - nic wspólnego z bażantami nie ma :) Pozwólcie więc, że będę trzymał się swojego tytułu.



   Fasandræberne jest ekranizacją drugiego tomu (po Kobiecie w klatce) cyklu kryminałów "Departament Q" Jussiego Adlera-Olsena. Po powrocie z urlopu Carl Morck (Nikolaj Lie Kaas - Forbrydelsen, Anioły i Demony), szef Departamentu Q, zastaje swojego asystenta Assada (Fares Fares) zagrzebanego w aktach starej, zamkniętej sprawy. Mimo że zapadł wyrok, ktoś ciągle podrzuca dowody świadczące, że w zbrodnię zamieszana jest grupa prominentów. Dalsze śledztwo wymaga przeciwstawienia się skorumpowanym strukturom w polityce i policji.

   Detektywi z Departamentu Q – zajmującego się nierozwiązanymi i przeterminowanymi sprawami – próbują rozwikłać makabryczną zbrodnię sprzed lat. Choć rzekomy zabójca od prawie dwóch dekad siedzi za kratkami, na policję zgłasza się świadek, który rzuca nowe światło na dawno zamkniętą sprawę. Podejrzani – byli uczniowie prestiżowej szkoły z internatem – aktualnie należą do elity duńskiego społeczeństwa. Detektyw Carl Morck i jego asystent Assad muszą rozwikłać zagadkę i znaleźć sposób na pociągnięcie do odpowiedzialności prawdziwych morderców. Czy pomoże im w tym bezdomna Kimmie, niegdyś uczennica tej samej ekskluzywnej szkoły, która była zamieszana w tajemnicze wydarzenia sprzed lat? 


Filmweb

   W filmie oprócz wspomnianych wyżej aktorów występują także Pilou Asbæk, Danica Curcic, David Dencik i inni.
   Miłego seansu :)

Polskie wersje językowe filmów - czyli tłumaczenia, napisy, synchronizację, itd. - opracowuję sam, więc filmy pojawiać się będą wtedy, gdy będą gotowe. Proszę o cierpliwość.

Jeśli chcesz ściągnąć film, kliknij na jeden z buttonów poniżej. 
Jeśli nie wiesz dlaczego masz to zrobić, kliknij tutaj.

Bardzo proszę o nierozpowszechnianie filmów i linków do filmów z tego bloga. Udostępniam je tu i tylko tu. Jeśli będę chciał zrobić to gdzie indziej to uwierzcie mi - sam dam radę.

DOWNLOAD:

PONIEWAŻ SERWIS FILEFACTORY MA JAKIEŚ PROBLEMY TECHNICZNE
NOWY LINK DO DOWNLOADU JEST TAKI:


https://userscloud.com/uo62iwg6pmug

HASŁO POZOSTAJE BEZ ZMIAN



FileFactory: Fasandræberne

Hasło: czwarty$do$brydza

chomikuj.pl: Fasandræberne 


2 komentarze:

  1. Panie Ericu! Dlaczego wyskakuje na FileFactory błąd systemowy?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Film sciagnelam bez przeszkod, ale niestety nie mam bladego pojecia gdzie znajde haslo do jego rozpakowania?

    OdpowiedzUsuń

Powered by Jasper Roberts Consulting - Widget